Busztragédia - Elaludhatott a buszsofőr?
Az olaszországihoz hasonló, pályaelhagyásos balesetek oka a legtöbb esetben a sofőr figyelmetlensége - mondta az InfoRádiónak a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének vezetője. Kőfalvi Gyula szerint valószínűleg egy elektromos zárlat okozhatta a busz kigyulladását.
2017. január 23. 16:30

A hatóságok még vizsgálják, mi okozhatta a magyar busz balesetét Olaszországban.  „Amikor egy egyenes szakaszon a jármű hosszan elhagyja a sávot, és ferde szögben ütközik a szalagkorlátnak, az az esetek többségében emberi hibára vezethető vissza” - jelentette ki az InfoRádió által megkérdezett szakértő, Kőfalvi Gyula.

"Mivel az útnak amúgy is van egy kifelé dőlése, ha a sofőr nem tartja egyenesben a járművet - illetve ha nincs az autóban automatikus sávkorrekciós asszisztens -, akkor a mikroelalvások következményeként a jármű hegyes szögben relatíve hosszabb távon – a sebességtől függően – lehalad a pályáról. Egy ilyen nyom az esetek többségében emberi hibát jelez" - részletezte a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének a vezetője.

A baleset okát elemezve a szakértő elmondta: a mikroelalvás nagyon egyénfüggő. A híradások szerint ez kétsofőrös buszjárat volt, ahol valószínűleg figyeltek a vezetési időkre. Kőfalvi Gyula elmondta, hogy részt vett a 2002-es balatonkeresztúri lengyel zarándokokat szállító buszbaleset vizsgálatában, ahol szintén két sofőr vezetett felváltva, és ahol mindössze 45 perc elég volt ahhoz, hogy mikroelalvás bekövetkezhessen.  A baleset után keletkezett tűzzel kapcsolatban elmondta: a busz hátulsó részében van a motor, de a busz elejében történt a nagy deformáció, ahol valószínűleg elektromos zárlat keletkezhetett.

„Egy autóbusz nem egy percen belül gyullad ki, akár öt-tíz perc is eltelik addig. Ám ha roncsolódtak az első ajtók, és az elöl lévők megsérülnek, nem tudtak kijutni a járműből” - folytatta Kőfalvi Gyula.  A Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének vezetője elmondta, az ütközés mértékéből úgy tűnik, hogy legalább 70-80 kilométer per órával mehetett az autóbusz.

InfoRádió
  • Tusványos örvényei
    Három év nagy idő, három esztendős szünet nagy hiány. De most végre ismét összejött Tusványos, térségünk mára már talán legfontosabb nyári szellemi műhelye. Összejött és robbant is egy hatalmasat.
  • A szerencsétlen lord major
    A főpolgármester eddigi politikai és szakmai tevékenységét lassan ideje lenne már komolyabb elemzés alá vetni, de most arra fókuszálunk, hogy az elmúlt hónapokban négyszer is arcul csapta a budapestieket.
  • Az unió hamis üzenettel csalogatja a migránsokat
    Iparággá vált a migránsokat Európába juttató bűnözés. Az alvilágnak ezt a részét a brüsszeli bürokrácia is segíti, mert olyan üzeneteket küld a kibocsátó térségekbe, hogy támogatja a szervezett migrációt – derül ki Horváth József szavaiból.
  • Széchenyi európaisága a mának is mintát ad
    Széchenyi István Magyarország felemelkedését a korban rohamosan fejlődő Nyugat-Európához való felzárkózásban, és a kontinensnek a kapitalizmus útjára lépett felében kialakított gazdasági minták átvételében látta – mondta Latorcai Csaba államtitkár a Széchenyi Társaság idei dÍjkiosztó ünnepségén a Magyar Tudományos Akadémia épületében.
  • Gyárfásra koncentráltak a rendőrök elejétől fogva
    Kovács Lajos nyugalmazott rendőrezredes tanúkénti meghallgatásával folytatódott ma a Fővárosi Törvényszéken a Fenyő János médiavállalkozó meggyilkoltatása miatt zajló per. Az ezredes éveken át vezette a nyomozást, egészen addig, amíg feljebbvalói parancsra meg kellett szüntetniük, miután egy sor bizonyítékot összegyűjtöttek.
MTI Hírfelhasználó